جستجو

صدراعظم پیشین آنگلا مرکل

این یادداشت به طور خلاصه آنگلا مرکل، قدرتمندترین سیاستمدارِ زن در جهان را معرفی می کند:

آنگلا مرکل اولین زنی بود که در تاریخ آلمان به مقام صدر اعظمی این کشور رسید.یک سیاستمدار قدرتمند جهانی که از سال ۲۰۰۵ تا دسامبر ۲۰۲۱ صدراعظم آلمان بود.آنگلا دوروتئا کاسنر، که با نام آنگلا مرکل در جهان شناخته می‌شود، در ۱۷ ژوئیه ۱۹۵۴ در هامبورگ از پدری کشیش و مادری آموزگار دیده به جهان گشود. او اولین فرزند این خانواده بسیار مذهبی بود.آنگلا دانش آموز سخت کوشی بود.

استعداد وی در دروس زبان روسی و رياضيات، چشمگير بود و معمولا بالاترین نمرات را در این دروس به‌دست می‌آورد. او تحصیلات خود را تا مقطع دکتری در رشته شیمی کوانتوم ادامه داد و تا سال ۱۹۸۹ بعنوان یک دانشمند محقق به کار مشغول بود. آنگلا طی دوران تحصيلش و تبادلات دانشگاهی دانشگاه لايپزيک در مسکو و لنينگراد، با مردی به نام اولريش مرکل (Ulrich Merkel) آشنا شد و اين دو در سال۱۹۷۷ ازدواج کردند. متأسفانه در سال ۱۹۸۲ ازدواج بدون فرزند وی، به طلاق انجاميد. آنگلا نام خانوادگی همسر اولش را برای خود نگه داشت.مرکل در تمامی محافلی که حضور داشت از همسر اولش همواره به نیکی یاد کرد.

مرکل در آکادمی علوم، با همسر کنونی خود، يوآخيم زاور (Joachim Sauer) متخصص شيمی کوانتوم آشنا گرديد و در سال ۱۹۹۸ با وی ازدواج نمود. وی از شوهر دوم خود نیز فرزندی ندارد. البته شوهرش دو پسر از ازدواج قبلی خود دارد.

بالاخره مرکل در مصاحبه با شبکه اصلی تلویزیون آلمان، مردم این کشور و حتی دنیا را از اشتباه خارج ساخت؛ چراکه همه فکر می‌کردند او یا تمایلی به فرزندآوری ندارد و یا توانایی این کار را ندارد که مرکل با بیان این دو جمله کوتاه که: *بچه‌دارشدن زمان می‌خواهد که من ندارم و تمام نوجوانان آلمان فرزندان من هستند* پاسخ همه را داد.

مرکل به جد برنامه‌های تحصیل و کسب‌وکار پسران ناتنی خود را پیگیری کرده و بسیار جالب است که بدانید هیچ‌گونه امتیازی برتر از سایر جوانان آلمان برای آن‌ها قائل نشده است و از امتیازات شهروندی کاملا هم‌سان با سایر هم سن و سالان خود بهره‌مند هستند. آلمان‌ها بازگشت کشورشان به صحنه قدرت سیاسی و اقتصادی جهان را مدیون مرکل می‌دانند. همین موضوع باعث شده تا او را «ماما مرکل» یا همان «مادر مرکل» لقب دهند.وی در مدیریت سیاسی و اقتصادی کشورش بی‌نظیر بود.

همچنین جایزه صلح یونسکو به آنگلا مرکل رسید چون در سال ۲۰۱۵،‌ در راستای مدیریت موج بزرگ مهاجران از خاورمیانه و شمال آفریقا، مرزهای کشورش را به روی پناهجویان باز کرد.

پایان فعالیت سیاسی وی در دسامبر ۲۰۲۱  به طور رسمی با استعفای خود «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و اعضای کابینه اش پذیرفته شد. او پس از تحویل دولت به جانشین خود، به دفتری که در ساختمان مجلس برای وی درنظر گرفته شده رجعت کرد و تا پایان عمر از خدماتی مانند ماشین آخرین مدل دولتی به‌همراه محافظ تمام وقت ، راننده تمام وقت، دو منشی و دو مشاور در کنار حقوق مادام‌العمر ۲۵۰۰۰ دلاری بهره‌مند خواهد بود.

او در پاسخ خبرنگاری که پرسید برای ادامه حیات سیاسی خود پس از کناره‌گیری چه برنامه‌ای دارید؟ با خنده گفت: شاید کتابی دست بگیرم و مطالعه کنم؛ البته مطمئنم که وسط کار خوابم می‌گیرد، چون به‌شدت خسته‌ام. چرتی می‌زنم؛ بعدش ببینم کجا بیدار می‌شوم.

آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان در سالگرد فروریختن دیوار برلین گفت: «هیچ دیواری آن‌قدر بلند نیست که نتوان آن را پایین آورد. همچنین ما در آینده به فرزندانمان خواهیم گفت مسلمانانِ آوارهٔ عراق و سوریه به ما پناه آوردند در حالی که مکه و سرزمین‌های اسلامی به آن‌ها نزدیکتر بودند.»

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × سه =

error: Content is protected !!
مشاوره در واتساپ