جستجو

معرفی جامع غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان

بهترین غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان کدامند؟ اگر قصد دارید تا به صورت کلی با سلیقه غذایی این کشور آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید. آلمان یکی از کشورهای صنعتی و پیشرفته در اروپا است که سلیقه غذایی خاص خود را دارد. به طور کلی، مواد غذایی این سرزمین غالبا شامل گوشت های حیواناتی مانند گوسفند، گاو، گوساله و خوک است. از سوی دیگر، غلات و نان جزئی جدایی ناپذیر از مواد غذایی آنها می باشد که برای آن نیز تنوع گوناگونی وجود دارد. شراب ها و نوشیدنی ها، سوسیس و نیز سیب زمینی از دیگر مواردی هستند که در سفره غذایی آلمانی ها به شدت نمایان می شوند. در ادامه با ما باشید تا به بررسی غذاها و نوشیدنی های آلمانی بپردازیم.

معرفی غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان (قسمت اول)

غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان چه چیزهایی هستند؟ امروزه آلمان یک کشور صنعتی و بسیار بزرگ است که مقصد اول مهاجرت به اروپا شناخته می شود. ژرمن ها به عنوان قبایل مختلف این محدوده جغرافیایی، از صدها سال قبل از میلاد وجود داشتن و در سال 1871 شکل امروزی این کشور ایجاد شد. اما بد نیست کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند و یا به آن علاقمند هستند، با غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان آشنا گردند. قبل از اینکه بخواهیم به بررسی یک لیست بلند بالا در این زمینه بپردازیم، باید بدانید غذاهای آلمانی، مردمی که به گفته تاسیتوس سخت کوش، صادق و مهمان نواز هستند، شامل موادی دلچسب اما ساده است که بیشتر از جو، ارزن و میوه های وحشی ساخته شده اند.

همچنین این کشور به واسطه تجربه پادشاهی ها و تعامل با فرهنگ های مختلف، تفاوت های کوچکی در بخش آشپزی دارد. اما اکنون در یکپارچگی با یکدیگر، به عنوان غذاهای آلمان معرفی می شوند. به طور کلی، فرهنگ غذایی آلمان به ایتالیا و نزدیک است و اصول پخت و سنت های آن متفاوت هستند. تنوع غذایی آلمان چندان زیاد نبوده و برخی از آنها از سنت ها و روش های ترکی، لهستانی و نیز یهودی الهام گرفته شده اند. این کشور در گذشته های بسیار دور، به واسطه محدود بودن زمان برداشت، غذاهایی با تکیه بر غلات و فرآورده های گوشتی تهیه می کردند. به تدریج ادویه ها، درختان میوه، جو و چاودار نیز به چرخه غذایی آنها اضافه شد.

با ارائه یک مقدمه کلی راجع به غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان و فرهنگ غذایی این کشور، با ما باشید تا به معرفی موارد مهم آن بپردازیم.

آشنایی با تنوع و فرهنگ غذایی آلمان

وورست از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان | Wurst

اولین مورد در این لیست از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان را با یک نمونه متداول از مواد خوراکی رایج در این کشور شروع می کنیم که به Wurst معروف است. شما می توانید این نوع غذا را در غرفه های مختلف خیابان ها و شهرهای مختلف بیابید که به واسطه محبوبیت آن، این سرزمین به محل غذای Wurst نام گذاری شده است. این غذا برپایه سوسیس بوده و با توجه به وجود بیش از 1500 نوع سوسیس در این کشور، روش های پخت و انواع زیادی برای آن وجود دارند که شامل طیف وسیعی از مواد تشکیل دهنده و ترکیبات منحصر به فرد ادویه هستند. یکی از محبوب‌ ترین گونه ‌های آن Bratwurst است، یک سوسیس سرخ شده یا برشته که از گوشت گوساله، گاو یا خوک تهیه می ‌شود. سایر موارد شامل سوسیس وینی (که آب پز می شود) و سوسیس های خونی، مانند Blutwurst و Schwarzwurst هستند.

مدل های منطقه ای این غذا نیز شامل موارد مختلفی است که از جمله آنها می توان به Currywurst برلین (با سس کچاپ در بالای آن) و Weisswurst باواریا، سوسیس سفیدی که قبل از خوردن با خردل سرو می کنید، اشاره نمود. به طور کلی، همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، روش های مختلفی برای تهیه این سس باربیکیویی وجود دارد که معروف ترین آن از Nürnberg در ایالت بایرن است. اگر می خواهید آن را تهیه کنید، کافیست دو طرف سوسیس را گریل کرده (هر طرف 2 دقیقه)، سپس آن را با کچاپ میل نمایید.

وورست غذای معروف آلمانی

دونر کباب | Döner kebab

یکی از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان دونر کباب بومی برلین است که می توان آن را یک ساندویچ خوشمزه و معطر دانست. شما می توانید در تمام ساعات شبانه روز این غذا را میل کنید و همیشه از طعم آن لذت ببرید. دونر کباب به طور سنتی از گوشت گوساله نازک بریده شده تشکیل می شود که روی آن را با سالاد، ادویه جات ترشی جات و سس تزئین نموده و همه آن ها به سلیقه های مختلف درست می شوند. در واقع دونر یک گوشت خیابانی است که می توان آن را با ژیروس یا شاورما قابل مقایسه دانست. این کباب به دو کارآفرین به نام‌های کادیر و مهمت تعلق دارد که در جریان موج‌های مهاجرت عظیم دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی، از ترکیه به آلمان آمدند.

امروزه با توجه به قیمت های مناسب مواد اولیه آن، این صنعت غذایی دارای گردش چند میلیاردی است. ترک‌های آلمانی بخش بزرگ و مهمی از مصرف کنندگان این کباب هستند که امروزه بخشی از فرهنگ آلمان شده است. همچنین پیش از مصرف این غذا باید بدانید دونر، در هر صورت، سنگین است. شما می توانید آن را با یک نوشیدنی سبک و با طراوت میل کنید. Spezi ترکیبی هیجان انگیز از نوشابه کولا و پرتقال است که می توانید در کنار این غذا میل کنید.

دونر کباب آلمانی

اس پزی از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان | Spezi

به عنوان اولین موردی که می توان در لیست غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان به عنوان یک شربت خوشمزه معرفی کرد، باید به اس پزی اشاره کرد که به عنوان یک نوشیدنی همراه با کباب دونر آن را معرفی کردیم. این محصول یک ترکیب کولا و نوشابه پرتقالی است که می توانید آن را از برندهای مختلف تهیه کرده ولی اصالتا از آوگسبورگ برای Brauhaus Riegele آلمان می باشد. شما می توانید آن را در روزهای گرم سال بنوشید تا عطش خود را برطرف نمایید.

ترکیبات مختلفی که در این نوشیدنی به کار رفته اند، شام موارد زیر می باشند که عبارتند از: آب، شربت گلوکز فروکتوز، شکر، کنسانتره آب پرتقال (2.3٪)، آب لیمو از کنسانتره آب لیمو (0.8٪)، دی اکسید کربن، رنگ کارامل، اسید فسفریک و اسید سیتریک، طعم دهنده طبیعی، کافئین، عصاره مرکبات، صمغ ملخ (تثبیت کننده). همچنین نسخه های مختلفی از جمله بدون قند وجود دارد

رولادن | Rouladen

عنوان چهارمی موردی که می توانیم در این لیست از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان به شما معرفی کنیم، باید از رولادن نام برد. این غذا در واقع از متریال هایی مانند خردل، بیکن و نیز پیاز و ترشی تشکیل شده است که از جمله مواد پرکاربرد در این صنعت می باشد. گوشت مورد استفاده در این نوع غذا از حیواناتی مانند گاو و گوساله بدست می آید که به صورت گوشتی نازک و برش خورده است. در واقع این نوع غذا یکی از مواد خوراکی سنتی در لهستان است که اصالتا مربوط به Upper Silesia می باشد. همچنین شما می توانید آن را در کشور چک نیز با عنوان Španělský ptáček  بیابید. همانطور که گفته بودیم، فرهنگ غذایی آلمان از کشورهای مختلفی مانند لهستان می باشد.

همانند بسیاری از مواد غذایی دیگر در لیست غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان، طرز تهیه رولادن از منطقه و شهری به شهر دیگر متفاوت بوده ولی مدل گوشت گاو آن از همه محبوب تر می باشد. شما می توانید از آن برای مراسم های مختلف و جشنواره ها نیز استفاده کنید که در این صورت، در کنار نوشیدنی های قرمز رنگ، با کوفته و کلم قرمز و پوره سیب زمینی، طعم بسیار جذابی را ارائه می کند.

رولادن

شنیتسل ( کتلت نان) | Schnitzel 

شنیتسل یکی دیگر از معروف ترین غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان است. در حقیقت یک برش و لایه نازک از گوشت سرخ کردنی است که در چربی پخته می شود. این غذا در کشورهای مختلف، طرفداران خود را دارد که به عنوان مثال می توان به آلمان، آمریکای جنوبی (کشورهای آرژانتین، پاراگوئه، مکزیک و غیره) و نیز ایران اشاره کرد. در ایران برای آن معادل کتلت به کار گرفته می شود که پس از جنگ جهانی دوم شناخته شد. پخت این غذا با گوشت های مختلفی صورت می گیرد که شامل گوشت گوساله و خوک، گاو یا بوقلمون و نیز گوسفند است. شما می توانید آن را به صورت گوشتی کوبیده شده به همراه آرد سوخاری و بدون استخوان سرخ کرده تهیه نمایید و از طعم آن برای یک وعده غذایی یا میان وعده لذت ببرید.

 نکته: به این مورد توجه کنید که در کشور آلمان، از گوشت خوک برای تهیه این غذا استفاده می شود. بنابراین لازم است قبل از خوردن آن، به نوع گوشت توجه کنید. مدل دیگر این غذا که با عنوان Wiener Schnitzel شناخته می شود، اصالتا از اتریش بوده و در آمریکای شمالی محبوب است. شما می توانید آن را همانند یک کتلت با ژامبون در کنار مواد دیگر از جمله پنیر لایه لایه و سرخ شده به کار بگیرید. در مدل اتریشی، از گوشت گوساله استفاده می شود. شنیتسل به عنوان یکی از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان معمولا با سیب زمینی سرخ کرده و نیز مخلفات آن یعنی سس خامه ای میل می شود.

کتلت نان آلمانی

پرتزل (چوب شور) | Brezeln

اگر به نان های پخته شده و اشکال مختلف آن علاقمند هستید، این غذا می تواند برای شما مناسب باشد. پرتزل که آن را باید با نام جایگزین چوب شور نیز شناخت، در گروه نان ها و شیرینی ها دسته بندی می شود. خاستگاه این مورد از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان، در همین سرزمین نهفته است. مصرف این نوع از غذاها معمولا در کنار چاشنی های مختلفی انجام شده که از جمله آنها می توان به شکر، مغز دانه ها اشاره کرد. در ایران مدل معروف این غذا به نام چوب شور شناخته می شود.

ساختار پرتزل از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان به صورت یک رشته خمیر متقارن است که می توانید آن را در کشورهای آلمانی زبان از جمله آلمان، آلزاس، اتریش، سوئیس و تیرول جنوبی و در مغازه ها تهیه کنید. جالب است بدانید این نوع غذا، از گذشته به عنوان یک علامت برای نماد صنف نانوایان درنظر گرفته شده است. در سال 2015، در طول حفاری در Donaumarkt در Regensburg، باستان شناسان بقایای ذغالی شده از یک میان وعده از قرن 18، از جمله قدیمی ترین چوب شور پیدا شده را ارائه کردند که نشان از قدمت بسیار قدیمی آن دارد.

افسانه های زیادی هم راجع به این مورد از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان بیان شده است که مربوط به ایده شکل گیری آن می باشد. در نهایت باید بدانید بسته به منطقه، سنت ها و مناسبت ها، انواع مختلفی از پرتزل پخته می شود. همچنین مردم از از روش های متفاوتی برای تزئین آن استفاده می کنند. چوب شور به عنوان مواد غذایی تازه یا شیرینی هایی با عمر طولانی محبوب هستند. اندازه ها از چند سانتی متر تا تقریبا نیم متر متغیر است.

پرتزل یا چوب شور آلمانی

برایزد کبیج (کلم آب پز) | Braised Cabbage

کلم آب پز یا Braised Cabbage را باید یکی از غذاهای وگان سنتی در لیست غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان (برخاسته از منطقه باواریا) معرفی کرد. دستور العمل های غذای آلمانی نیز برای این مورد متفاوت هستند. با این حال در اغلب آنها، کلم را با آبگوشت و سبزیجات برای طعم بیشتر ترکیب می کنند. کلم سرخ شده می تواند طعمی اکتسابی داشته باشد. برخی از دستور العمل ها به سرکه سیب نیاز دارند. شما می توانید با تهیه این غذا، طعم دودی bratwurst (نوعی سوسیس) را به خوبی تکمیل کنید.

این مورد از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان با نام مستعار کلم سفید باواریا نیز شناخته می شود. دستورالعمل تهیه آن بسیار ساده است. این نوع کلم ترش رایج ترین دستور پخت کلم مربوط به آلمان بوده و برای مدت طولانی مورد علاقه مردم محلی در بخش جنوبی آلمان می باشد. اگر زمانی به فکر تهیه یک غذا با کلم افتادید، بد نیست از دستورالعمل آن استفاده کنید. مزه نهایی یک شیرینی یا ترشی خاصی همانند خوردن یک آب نبات دارد. شما می توانید آن را به عنوان مکمل غذاهایتان هم استفاده کنید. برای کسانی که می خواهند طعم تندتری را به آن اضافه کنند، پیشنهاد می کنیم از سرکه در انتهای دستور پخت آن استفاده کنید.

کلم در این مورد از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان، از بسیاری جهات برای شما و بدن تان بسیار مفید است. با اینکه کالری کمی دارد، مشخصات و مواد مغذی آن شامل موارد مختلفی است. به عنوان مثال سرشار از ویتامین K، ویتامین A و ویتامین C است. سرشار از فیبر، فولات، منیزیم و پتاسیم می باشد.

کلم آب پز آلمانی

معرفی غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان (قسمت دوم)

غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان معمولا در مقایسه با غذاهایی از کشورهای ایتالیا و فرانسه کمتر مورد توجه قرار می گیرند. به همین خاطر ما می خواهیم در این سری مقالات به شما کمک کنیم تا کمی از فرهنگ و تنوع غذایی که در کشور آلمان وجود دارند، آگاه شوید. در واقع آلمان با جمعیتی بیش از ۸۳ میلیون نفر و سنت‌های متنوع، غذاهای بسیاری دارد که تنها محدود به شنیتسل و براتورست نیستند. آشنایی اجمالی با غذاهایی که در این کشور وجود دارند و مردم از آن استفاده می کنند، تا حد بسیار خوبی شما را با ذائقه و سلیقه آنها آشنا می کند.

از سوی دیگر شما می توانید با یادگیری نام غذاهای موردعلاقه خود، آنها را در هنگام سفارش راحت تر انتخاب کنید. در ادامه این مجموعه، فهرستی از بهترین غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان را جمع آوری کرده ایم. برخی از آنها به راحتی در منزل نیز قابل پخت و تهیه هستند که می توانید پس از مشاهده تصاویری از آنها، به سراغ آموزش پخت شان نیز بروید. یکی از نکاتی که ممکن است تاکنون نیز به آن پی برده باشید، آن است که این غذاها با ترکیبی از مواد غنی و دلچسب، نسبتا آسان هستند. به عنوان فردی که با آلمان آشنا نیستیم، ممکن است وقتی به غذاهای سنتی آلمان فکر می کنیم، اغلب آنها غنی و سنگین بنظر برسند که تقریبا همیشه شامل گوشت می شوند. معمولا با آبجو و نوعی سس خامه ای همراه هستند. این تفکرات به ویژه در بایرن و مناطق کوهستانی مشهود است، اما همه غذاهای آلمانی اینگونه نیستند. بنابراین با ما باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

غذاها و نوشیدنی های معروف آلمانی کدامند؟

کوفته سیب زمینی از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان | Kartoffelklöße

در ادامه بررسی غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان، باید به کوفته های سیب زمینی اشاره کرد که یک نوع از غذاهای خوشمزه و محبوب در آلمان به شمار می آیند. این نوع از مواد غذایی، بسیار خوشمزه بوده و بسیار محبوب هستند. شما می توانید آن را با کره، خرده نان، تخم مرغ، آرد و مقدار زیادی ادویه درست کنید. کوفته های سیب زمینی بسیار سبک هستند و طعم فوق العاده ای را به شما ارائه می دهند. آنها را می توان به عنوان یک غذای جانبی فوق العاده در رستوران های آلمانی سرو کرد. بنابراین حتما پیشنهاد می کنیم اگر در آلمان هستید آنها را امتحان کنید تا از طعم سبک و لذیذ آنها مسحور شوید.

نحوه درست کردن این نوع غذا به آسانی انجام می شود که عبارت است از:

  • ابتدا سیب زمینی ها را کامل پوست گرفته و بپزید. حال آنها را خشک نموده و ریز کنید.
  • تخم مرغ ها را افزوده و حالت خمیری ایجاد می کنیم. 50 گرم نشاسته برای تامین بافت آن اضافه کرده و کره را به صورت مایع اضافه می نماییم.
  • برای مزه دار کردن این غذا می توان از نمک و جوز هندی نیز استفاده کرد.
  • حال 16 کوفته کوچکتر درست کرده و آن ها را در آب نمک جوشان بپزید.

همانطور که مشاهده در توضیحات این مورد از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان می کنید، روش پخت و نیز موادی که برای تهیه این غذا لازم است، بسیار محدود بوده و به راحتی قابل دسترسی و استفاده است. بنابراین شما می توانید به عنوان یک مواد غذایی خوب از این کالا بهره مند شوید.

کوفته سیب زمینی آلمانی

ریندرولاد | Rinderroulade

از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان لازم است به یک مدل دیگر از مواد غذایی گوشتی اشاره کنیم که با گوشت گاو درست می شود. ریندرولاد یک غذا از نوع رول گوشت گاو است که به صورت سنتی در بین غذاهای آلمانی از قدیم جای گرفته است. این غذا با گوشت گاو، بیکن، خردل، ترشی و برخی موارد فوق العاده دیگر که غذا را تزئین می کنند، درست می شود. شما می توانید آن را با بیکن برش های نازک ایجاد کرده و به همراه یک لیوان نوشیدنی قرمز میل کنید. با توجه به سبک غذا و حجم آن، شما می توانید آن را برای یک قرار شبانه استفاده کنید.

جالب است بدانید این غذا در شمال لهستان به نام rolada śląska شناخته شده و در جمهوری چک نیز با عنوان španělský ptáček شناخته می شود. برخی از محققان مواد غذایی معتقدند که نسخه اصلی احتمالا از گوشت گوزن یا خوک بوده است و گوشت خوک هنوز در برخی مناطق محبوب می باشد. رول های گوشت گاو که امروزه آنها را می شناسیم در قرن گذشته محبوب شده اند. زیرا این برش ها ارزان ‌تر هستند. از مواد غذایی که در کنار این ماده می توان برای سرو کردن استفاده نمود، باید به کوفته سیب زمینی یا پوره سیب زمینی، کلم قرمز و ترشی اشاره کرد. ریندرولاد در ابتدا به عنوان یک غذا برای مردم عادی در نظر گرفته می شد، اما امروزه بسیاری از آن ها به عنوان یک غذا مخصوص جشن، مناسبت های خاص یکشنبه، ناهار و شام مفصل ارائه می شوند. برخی معتقدند این غذا در منطقه سیلزی علیا، یک منطقه از آلمان سابق که به طور دقیق تر، Prussian نام دارد و اکنون در لهستان است، تکامل یافته است.

ریندرولاد آلمانی

زائرکرات (کلم ترش) از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان | Sauerkraut

از دیگر مواردی که در بخش غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان وجود دارد، که به صورت کاملا گیاهی ساخته شده است، می بایست به کلم ترش اشاره کرد. این چاشنی به عنوان یک غذای ملی در آلمان شناخته می شود.. کلم ترش که با نام زائرکرات شناخته می شود، به عنوان یک ترشی معروف با ماده اصلی کلم برگ خرد شده است. شما می توانید با استفاده از اسید لاکتیک که در این ماده قرار دارد، آن را برای مدت طولانی تری مصرف کنید. همانند ترشی، دارای مزه ای ترش بوده و نیازی به یخچال یا پاستوریزه کردن برای مصرف ندارید.

به طور کلی، در فرهنگ آلمانی، استفاده از زائرکرات به عنوان یکی از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان در کنار سایر مواد مانند میوه ارس، سیب و شراب سفید، گوشت خوک و سوسیس کاربرد دارد و می تواند طعم خوبی را ارائه کند. از جمله ویتامین هایی که می توان برای این ماده در نظر گرفت، باید به A, B, C اشاره کرد. این ماده ارزش کالری فیزیولوژیکی کمی داشته و می تواند 19 کیلو کالری در 100 گرم را ارائه کند. از دیگر فوایدی که می توان برای این ماده بیان کرد، باید گفت:

  • بسیار مغذی است: این ماده بسیار مغذی بوده و می توانید از آن برای حفظ سلامتی خود بهره ببرید.
  • بهبود هضم غذا: مورد دیگری که از فواید خوب این ماده بیان شده است، کمک در بهبود هضم غذا می باشد که به واسطه پروبیوتیک در آن است.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن: شما می توانید با کمک این مواد از جمله پروبیوتیک، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده و با متعادل کردن باکتری های روده، امکان حفظ سلامت روده را داشته باشید.

زائرکرات آلمانی

سالاد سنتی آلمان با سیب زمینی | Potato Salad

برای کسانی که در لیست غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان به دنبال یک سالاد سنتی از این کشور هستند، می توان به Potato Salad اشاره کرد. این غذا به عنوان یکی از رایج ترین نوع مواد خوراکی است که می توانید در هر منطقه ای از آلمان آن را بیابید. با توجه به آنچه ثبت شده است، این سالاد در اوایل دهه 1900 رایج شده و در سراسر جهان نیز گسترش یافته است. ترکیبات به کار رفته در این سالاد، شامل مخلوطی از سس مایونز، سیب زمینی، پیاز و غیره است.

با این حال، در برخی موارد نیز از موادی همچون سیب زمینی با تخم مرغ سرخ شده نیز در سالاد استفاده می کنند. شما می توانید در مراسم های مختلف، این نوع سالاد را سرو کرده و مشاهده کنید. بنابراین ممکن است حتما آن را در طول سفر خود به آلمان امتحان کرده باشید. ممکن است افرادی این نوع سالاد را با نمونه آمریکایی آن نیز اشتباه بگیرند. در این حالت باید گفت تفاوت این نوع سالاد با مدل آمریکایی در نحوه سرو کردن و نیز مواد تشکیل دهنده آن است که در مدل آمریکایی از مایونز استفاده می کنند و به صورت سرد سرو می گردند.

شما می توانید این نوع سالاد را با دستور مرغ کبابی و غذاهای گوشتی سرو کنید و میل نمایید. ماندگاری این نوع سالادها معمولا 3-4 روز در یخچال بوده و نیز می توانید در یک ظرف دربسته تا 1 روز تازه نگه دارید.

سالاد سنتی سیب زمینی آلمان

گلوواین | Glühwein

برای کسانی که قصد دارند تا یک نوشیدنی خوب را در لیست غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان پیدا کنند، می توان گلوواین را معرفی کرد. این نوشیدنی سفید و قرمز رنگ است و در برخی از مناطق این کشور نظیر Konstanz ایجاد می شود. مواد به کار رفته در این نوشیدنی شامل پوست پرتقال، شراب قرمز، ادویه، دارچین و برخی مواد دیگر مانند لیمو است. شما می توانید یکی از زمان هایی که بیش تر از گذشته این ماده نوشیدنی مصرف می شود، در روزهای کریسمس است که می توانید در بازارهای مختلف آن را مشاهده کنید.

این شراب به واسطه دمایی که در آن گرم می شود، شراب در حال سوختن نیز نامیده می شود. همچنین شما می توانید آن را در منطقه آلزاس فرانسه نیز مشاهده کنید. جالب است بدانید قدیمی‌ترین مخزن این شراب به کنت جان چهارم از Katzenelnbogen، نجیب‌زاده آلمانی که اولین کشت‌ کننده انگور Riesling بود، نسبت داده می ‌شود. پروسه تهیه این شراب به این شرح است که معمولا از شراب قرمز تهیه شده، حرارت داده می‌شود و با چوب دارچین، میخک، انیسون ستاره ‌ای، پرتقال، شکر و گاهی وانیل چاشنی ارائه می گردد. گاهی اوقات آن را mit Schuss می نوشند، به این معنی که مشروب دیگری به آن اضافه شده می شود. شراب های میوه ای، مانند شراب زغال اخته و شراب گیلاس، گاهی اوقات به جای شراب انگور در برخی از مناطق آلمان استفاده می گردد.

برای تهیه این نوشیدنی، تمام مواد را در 1 قابلمه ریخته و بگذارید تا بجوشد. سپس می توانید برای طعم بیشتر نیز 2 پرتقال به آن اضافه کنید. پس از گرم شدن، می توان به آن میخک و چوب دارچین اضافه نمود و آن را با پرتقال تزئین کرد.

شربت های Glühwein

شربت سکت | Sekt

این نوع مایع لذیذ که در آلمان، اتریش و فرانسه رایج است، یک انتخاب ویژه برای کسانی می باشد که به دنبال نوشیدنی مانند شامپاین هستند. تولید این مدل از نوشیدنی ها نخستین بار در دهه 1820 شروع شد و با حفظ استانداردهای اولیه و هزینه پایین، توانست محبوبیت بسیار زیادی بدست آورد. پس از رواج این نوشیدنی ها، آلمانی ها مصرف بسیار بالایی از این کالا ثبت کردند که در سال 2014، پنج برابر میزان مصرف شراب های گازدار نسبت به آمریکا در این کشور گزارش شد. همین موضوع باعث شد تا آلمان به 2 امین کشور بزرگ مصرف کننده این نوع نوشیدنی ها بدل شود.

محتویات این ماده از آب گازدار و پرتقال تشکیل شده است. همچنین ممکن است آن را با طعم انگورهای آلمانی نیز مشاهده کنید. در رابطه با مدل های مختلف این نوع نوشیدنی از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان می توان به شراب پینو قرمز (Pinot Noir)، شراب ریسلینگ (Riesling)، شراب گریس (Pinot Gris) و غیره نیز اشاره کرد. به طور کلی، نسبت به شامپاین ها شیرین تر بوده و نیز الکل کمتری دارند. در نهایت نیز باید به یک آمار جالب اشاره کرد که در آن بیان شده است 80 درصد از تولیدات این محصول در خود آلمان مصرف شده و بسیاری از افراد طرفدار آن هستند.

نوشیدنی Sekt

نوشیدنی شانپس از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان | Schnaps

این مدل از انواع نوشیدنی ها که به طور گسترده برای خانواده ای از نوشیدنی های متشکل از schnapps آلمانی و آمریکایی نام گذاری شده اند، شامل نوشیدنی های الکلی قوی هستند که عموما از آب میوه تهیه می شوند. در آلمان، کلمه schnaps می تواند به هر نوشیدنی الکلی قوی و شفافی که از میوه تخمیر شده تقطیر می شود اشاره نماید. با توجه به تنوع جغرافیایی در آلمان، سبک های مختلفی برای تهیه این نوشیدنی که جزو غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان است درنظر گرفته می شود. در جنوب، جایی که منابع میوه بیشتری در دسترس هستند، شانپس معمولا از میوه های باغ ها تهیه می شود. اما در شمال معمولا غلات مواد اولیه تهیه این نوع نوشیدنی ها است.

بنابراین قبل از مصرف دقت کنید این ماده نوشیدنی الکلی بوده و تنوع مختلفی دارد. اصلاح شانپس نوعی واژه است که به عبارات “هر نوع روح قوی و خشک” تلقی می شود.  در مورد انواع آن در آلمان همچنین می توان گفت:

  • Obstler: یک نوع سنتی از این مدل از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان است که از تخمیر میوه های خیس شده و تقطیر برای تولید یک محصول میوه ای شفاف و شیرین نشده تهیه می شود. Obstler به طور سنتی در اتریش، سوئیس، جنوب آلمان و مناطقی از جمله آلزاس و لورن در فرانسه امروزی تولید می شود. Obstler عمدتا با بخش جنوبی منطقه آلمانی زبان مرتبط است. در شمال آلمان، تقریباً تمام نوشیدنی‌های مقطر سنتی بر پایه غلات هستند.

دو مدل دیگر از این نوع نوشیدنی ها شامل Geist و نیز Liqueur می باشند.

نوشیدنی شانپس آلمان

معرفی غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان (قسمت سوم)

غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان تنوع بسیار زیادی دارند که تا به اینجای کار به انواع نوشیدنی ها، سالادها، نان ها، شیرینی ها و نیز غذاهای ساده و مجلسی آن اشاره کردیم. این لیست همچنان ادامه دارد که در ادامه نیز چندین مورد دیگری که باقی مانده اند را به شما معرفی خواهیم کرد. به طور کلی، سه نوع غذایی که در این کشور در میان سایر کشورها بسیار محبوب شده است، عبارتند از سوسیس ها یا Wurst، آبجو یا Bier و نیز کلم ترش یا Sauerkraut.

یادگیری این غذاها و نوشیدنی ها از سوی دیگر می تواند منجر به افزایش درک شما از زبان آلمان نیز بشود. شما می توانید با حفظ کردن چند نام در فرهنگ غذایی آنها، همیشه چیزی برای گفتن داشته باشید و سردرگم نشوید. در میان این عناوین، مطالبی نیز در رابطه با هرکدام از مواد غذایی برای شما ارائه شده است که منجر به شناخت بیشتر شما از این نوع مواد غذایی و فرهنگ مصرف آنها می شود. بدون معطلی با ما باشید تا آخرین بخش از این موضوع را برای شما معرفی کنیم.

بخش سوم معرفی غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان

واین (شراب) از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان | Wine

Wine بدون شک اولین رتبه را در غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان خواهد گرفت. این شراب یکی از پرطرفدارترین و معروف ترین نوع نوشیدنی ها در آلمان است که آن را از تخمیر انگور بدست می آورند. این ماده هرساله در جشنواره های مختلف به خصوص در ماه های اوت و سپتامبر تولید شده و مصرف آن افزایش می یابد. شما می توانید استفاده از این نوع نوشیدنی را در تاکستان ها و نیز روستاها مشاهده نمایید که در ماه های تابستان و بهار رواج دارند. این نوشیدنی تا حدی محبوب است که یکی از اصطلاح طلبان مذهبی در مورد آن چنین می گوید: “این نوشیدنی ساخته دست بشر است اما شراب (طعم و عطر و مزه) آن از جانب خدا است”. الگوی مصرف واین در کشور آلمان به وضوح این مورد را نشان می دهد که آلمانی ها سرتاپا عاشق wine هستند. چراکه هرساله در حدود 20.5 میلیون هکتار لیتر از این نوشیدنی مصرف شده و همگی به طعم انگور آن عادت کرده اند. انواع مختلفی از این نوع شراب ها به عنوان غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان وجود دارند. معروف ترین آن برای ما که در خارج از آلمان هستیم، شراب های شیرینی همچون Gewurztraminer است که می توان آن را از انگور قرمز تهیه نمود. مدل های دیگری که در داخل کشور و در مناطق مختلف رواج دارند شامل شراب های خشک و یا بدون شکر هستند که می توان از انگور سفید آن را بدست آورد. به عنوان مثال می توان به trocken ها اشاره کرد. اگر روزی شیفته چنین نوشیدنی شدید، لازم است بدانید معدن واین ها در منطقه Franconia در جنوب آلمان است که به روستای شراب معروف می باشد.

آشنایی با شراب یا واین آلمانی

آپفلوین (آب سیب) از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان | Apfelwein

این نوشیدنی که با نام Viez به عنوان یکی از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان شناخته می شود، یک نوع ماده خوراکی است که می توان آن را از سیب های مختلف تهیه کرد. شراب سیب در حدود سال 1600 در فرانکفورت به عنوان یک نوشیدنی ساده و روزمره ثبت شده است. در نهایت اولین مجوز مشروب در سال 1754 در فرانکفورت اعطا شد و از آن زمان نیز از مشروب مالیات گرفته شده است.  شراب سیب به عنوان یک جایگزین ارزان، عمدتا به دلیل طاعون فیلوکسرا که در اروپا در دهه 1860 شروع شد، محبوب می شود. از آن زمان به بعد، بسیاری از تاکستان های متروک به عنوان باغ برای تهیه آن استفاده می شدند.

طعم آن نسبتا اسیدی است و از تخمیر الکلی با محتوای 5 – 7 درصدی بدست می آید. این ماده معمولا طعم ترشی داشته، چراکه ماده اصلی آن سیب های ترش هستند. نوشیدنی آب سیب اصالتا از جنوب آلمان بوده و به عنوان یک محصول سنتی شناخته می شود. نام های دیگری که در مناطق مختلف به این نوع ماده نسبت داده می شوند، شامل Ebbelwoi، Äppler، Stöffsche، Apfelmost هستند.

ممکن است روش تهیه این شربت در لیست غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان در مناطق مختلف کشور آلمان متفاوت باشد. به عنوان مثال در منطقه فرانکفورت می توان در محتوای آن نیز توت ها را در مقادیر کم برای افزایش قابلیت قابض بودن نوشیدنی اضافه کرد. در این حالت به این مدل نام Speierling داده می شود. جالب است بدانید آب سیب داغ معمولا به عنوان یک داروی قدیمی خانگی در برابر سرماخوردگی یا به عنوان یک نوشیدنی گرم کننده در فصل سرد مصرف می شود. سیب را گرم می کنند و با چوب دارچین، میخک و یک تکه پرتقال، سرو می نمایند.

Apfelwein یا آب سیب آلمانی از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان

اسپریتزر | die Schorle

به طور کلی، Schorle یک ماده آشامیدنی در لیست غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان است که حاصل رقیق کردن آب یا شراب با یک آب گازدار یا لیموناد می باشد. در حالتی که آب سیب و آب معدنی گازدار با هم ترکیب شوند، مدل die Schorle ایجاد می شود که رایج ترین گونه از Schorle ها هستند. شما می توانید حالت شراب رقیق آن را با نام die Weinschorle مشاهده کنید. به طور معمول، خوردن این نوشیدنی ها، در فصل تابستان بسیار محبوب بوده و می توان آن را از طریق سوپرمارکت ها و نیز کافه ها تهیه نمود.

بطری‌های بزرگ اسپریتزر را می‌توان در بیشتر خواربارفروشی ‌ها، فروشگاه ‌ها، سوپرمارکت ‌ها و هر جای دیگری که نوشابه ‌های گازدار فروخته می‌شوند، مشاهده کرد. به دلیل رقیق شدن آن، نسبت به نوشیدنی اصلی کمتر شیرین یا الکلی است. به همین خاطر باعث می‌شود به عنوان یک نوشیدنی فرش و تازه در روزهای گرم تابستان یا به عنوان جایگزینی برای آبجو weinstube  مناسب باشد.

اگر قصد درست کردن این محصول از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان را دارید، می توانید از نسبت های معمولی آن استفاده کنید. نیمی از نوشیدنی سلتزر و نیمی آب میوه یا شراب را اضافه کنید. در منطقه پالاتن در آلمان، یک اسپریتزر شراب ممکن است به میزان ½ حجم خود آب داشته باشد که در این صورت به آن Fet (در زبان آلمانی چربی) نامیده می شود. در کل انواع این مدل نوشیدنی به شرح زیر می باشند: شراب با آب معدنی، با لیموناد، با کولا، آبمیوه با آب معدنی.

آشنایی با اسپریتزر

شوینشک (گوشت خوک) از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان | Schweinshaxe

این غذا که با عنوان هام هوک یا ژامبون برشته نیز شناخته می شود، از جمله مواد خوراکی است که در جنوب آلمان رواج دارد. شما می توانید آن را در رستوران های ویژه در سراسر آلمان نیز مشاهده کنید. به طور کلی، شما قادر هستید این غذا را به همراه سبزیجات مختلف از جمله سیب زمینی و نیز کلم سرو کرده و به عنوان یک ناهار یا شام جذاب به خصوص در مهمانی ها استفاده کنید. شوینشک از گوشت خوک در بخش انتهای پای آن، درست بالای مچ پا و در زیر بخش ژامبون گوشتی تهیه می گردد. گونه ای از این غذا را می توان به Eisbein در مناطق مختلف دیگر آلمان مشاهده کرد که ابتدا آب پز شده و طعم ترش تری دارد.

در گذشته این غذا به عنوان یک وعده برای کشاورزان و دهقانان استفاده می شده است. برای خوشمزه تر کردن آن، دستورالعمل های مختلفی وجود دارند که یکی از آنها، استفاده از برش‌های ارزان و سفت گوشت است که مدت ها برای تشکیل آن وقت لازم می باشد. گوشت گاهی اوقات برای روزها و در صورت برش‌های بزرگ تا یک هفته خوابانده می شود. سپس برای درست کردن این مورد از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان در دمای پایین معمولا، با توجه به اندازه آنها، برای دو تا سه ساعت برشته می گردد.

 مدل اتریشی که برای این غذا وجود دارد، به نام Stelze شناخته می‌شود. معمولا آن را در زیره سیاه و آب نمک سیر از قبل می ‌جوشانند و تفت می ‌دهند تا پوست آن ترد شود و با خردل، ترب کوهی و فلفل چیلی سرو می‌‌شود. نسخه بایرینی این غذا در آلمان، به طور کلاسیک با کوفته سیب زمینی و کلم قرمز یا با کلم ترش و سیب زمینی سرو می‌گردد.

آشنایی با Schweinshaxe

اسپارگل | Spargel

این غذا در واقع نوعی مارچوبه سفید می باشد که می توانید آن را در برخی از روزهای سال اعم از ماه های می و ژوئن مشاهده کنید. با توجه به روش های پخت مختلف آن و نیز افزودنی های گوناگونی که برای این غذا درنظر گرفته شده است، می توان منوی مجزایی از آن را در رستوران ها مشاهده کرد. روش های مختلفی برای تهیه این غذا درنظر گرفته شده است که شامل سرخ کردن، کباب و پختن می باشند. برای طعم دادن به آن می توان از موارد مختلفی استفاده کرد که شامل سس ها، سبزیجات و ادویه ها می شوند.

برای آماده سازی این غذا در حالت کلی به 40 دقیقه زمان نیاز دارید. طعم این غذا ملایم و لطیف بوده و کمی تلخ تر است. برای تهیه مارچوبه، می توانید ساقه های چوبی را قطع کنید یا آنها را در نقطه شکست طبیعی خود، که معمولا در 2 سانتی متری پایین آن است، به عقب خم کنید. گاهی اوقات وقتی آنها را به عقب می کشید، به راحتی و به طور طبیعی چفت می شوند. این دستورالعمل ها را دنبال کنید و با آنها مقداری سیب زمینی آب پز آلمانی (dampfkartoffeln) درست نمایید. حال با کره ذوب شده و ژامبون، هم پخته و هم خشک شده (مانند پروشوتو) سرو کنید. به عنوان مکمل نیز می توانید از یک شراب سفید خشک غذا بهره ببرید. همچنین لازم است بدانید روش خاصی برای خوردن آن وجود ندارد و شما می توانید آن را به شیوه های مختلفی میل کنید.

اسپارگل از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان

کوندل | Knodel

اگر در این لیست از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان به دنبالیک پیش غذااصلی هستید و یا یک میان وعده خوشمزه می خواهید، کوندل پیشنهاد جذابی خواهد بود. تهیه این غذا همانند یک پیراشکی است که از مواد اولیه آن یعنی خمیر و نان و سیب زمینی تهیه می گردد. با توجه به طعم و کاربردی که دارد، می توان آن را به عنوان جایگزین گوشت در سوپ ها و اسپاگتی ها و نیز به عنوان کوفته های آلو درنظر گرفت. کوفته های آب پز کوندل، برخاسته از اروپای مرکزی و شرقی بوده و انواع مختلفی از آن در کشورهای اتریش، آلمان، مجارستان، لهستان و غیره وجود دارند.

برای طعم دادن به این ماده می توانید از مواد مختلفی مانند ترشیجات، ادویه جات و نیز گوشت بهره ببرید. به طور کلی، می توان از 2 روش برای تهیه این وعده غذایی استفاده کرد که شامل موارد زیر هستند:

  • راحت ترین روش آن است که مانند یک توپ این ماده را شکل داده و آن را در آب جوش بریزید.
  • روش دیگر آب پز کردن آن است که اما امروزه از روش فویل کردن استفاده می شود. پس از بخارپز شدن، کوفته های دستمال سرد شده و برش داده می شوند.

همچنین انواع متداول این نوع کوفته در آلمان شامل موارد زیر هستند:

  • Brezelknödel که به جای رول نان تهیه می شوند.
  • Speckknödel که شامل تکه های بیکن در پیراشکی می باشند.
  • Kartoffelknödel که در این مدل از پوره سیب زمینی استفاده می شود. شما می توانید از آن به جای نان با نشاسته سیب زمینی غنی استفاده نمایید.
  • Germknödel مدلی از کوفته های اتریشی هستند که با خمیر مایه‌ ای تهیه شده و با مربای آلو پر می گردند.

معرفی Knodel

سوربراتن (کباب ترش) از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان | Sauerbraten

از جمله غذاهای بسیار جذاب در فهرست غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان است که از گوشت گاو، گوزن، گوسفند، بره و نیز خوک یا اسب استفاده می شود. این غذا را می توان یک نوع از غذاهای ملی در آلمان درنظر گرفت که معمولا رستوران های بزرگ و بین المللی در این کشور آن را سرو می کنند. به طور کلی برای پختن این غذا، گوشت خام را به مدت 3 روز یا نهایت 10 روز در مخلوطی از مایع سرکه و شراب قرار می دهند که می توان مخلفات دیگری از جمله ترشی و ادویه جات نیز به آن اضافه کرد. برای ساخت این نوع غذا، از برش های گوشت استفاده می شود و قرار گرفتن در این ترکیب می تواند به آن یک طعم ترش و دلنشین اضافه کند.

معمولا سوربراتن به عنوان یک شام جذاب و خوشمزه با یک سس در رستوران ها سفارش داده می شود. شما می توانید آن را با مخلفات دیگری اعم از پنکیک های سیب زمینی، اسپاتزل و یا کوفته های آن سفارش دهید تا سرویس شما تکمیل شود. همانند بسیاری از غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان که در این بخش معرفی کردیم، مدل های مختلفی از دستورالعمل ها برای این غذا وجود دارند که شامل راینلند، فرانکونیا، تورینگن، بادن، سیلسیا، زارلند و نیز سوابیا می شود.

ترکیب کلمه Sauerbarten تشکیل شده از دو قسمت Sauer به معنای ترش و نیز Braten به معنای گوشت کبابی است. الهام بخش این نام گذاری را می توان فردی به نام ژولیوس سزار دانست. همچنین بهتر است بدانید ممکن است در رستوران های Rhineland از گوشت اسب برای آن استفاده شود.

سارابراتن آلمانی

شازوالدر کیسچورت | Schwarzwalder Kirschtorte

در نهایت نیز می توان به شازوالدر کیسچورت به عنوان یک کیک و دسر خوشمزه اشاره کرد که می بایست یک نمونه از آن نیز در لیست غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان قرار گیرد. این کیک با عنوان “کیک سیاه جنگلی” نیز شناخته می شود و از کلاسیک ترین و محبوب ترین دستورالعمل ها برای تهیه یک کیک آلمانی خوشمزه می باشد. بافت این کیک خامه ای بوده و از سال 1930 به بعد در آلمان رواج یافته است. حال پس از 90 سال، به محبوب ترین کیک در آلمان تبدیل شده است به حدی که لقب کیک کلاسیک آلمانی نیز به آن داده شده است.

اجزای اصلی به کار رفته در این محصول شامل بیسکوییت های شکلاتی، گیلاس، خامه، تخم مرغ، قند، نشاسته غذایی، پودر کاکائو، سفت کننده کرم ها و مقداری کره است. فرم آن از خامه تشکیل شده و لایه های تزئینی شکلاتی و گیلاس بر آن سوار می شوند.  این بهترین انتخابی است که می توانید برای یک جشن خانوادگی درنظر گرفته و از آن لذت ببرید. در رابطه با منشا این کیک نظرات مختلفی مطرح شده است ولی ممکن است پیدایش آن در همان ابتدای قرن 19 میلادی بازگردد. برخی دیگر از کیک های آلمانی که می توان درنظر گرفت عبارتند از: Ananas-Torte، Cranberry Mandarinen Torte، Erdbeer-Torte mit Joghurt، Feuerwehrkuchen،  Festliche Erdbeertorte، Linzer Torte.

Schwarzwalder Kirschtorte در آلمان

پرسش و پاسخ های متداول غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان

با بررسی این لیست برای معرفی کامل غذاها و نوشیدنی های معروف کشور آلمان، حال شما یک مقاله کامل برای آشنایی با بهترین غذاهای این کشور را مطالعه کردید و می توانید آن را در مسافرت های خود به همراه داشته باشید. برای خاتمه این مقاله، سوالات پرتکراری که ممکن است برای شما مطرح شود را در ادامه ذکر می کنیم که عبارتند از:

  • آیا مردم آلمان همیشه از سوسیس در غذاهای خود استفاده می کنند؟

هر چند که در مقاله هم ذکر شد سوسیس ها یکی از اصلی ترین مواد غذایی آلمان ها هستند، اما مجموعه غذاهای این کشور محدود به این موارد نمی باشد. با این حال آلمان ها از قدیم عادت به مصرف گوشت و سوسیس بسیار بالایی در انواع غذاهای خود دارند.

  • نوشیدنی های آلمان ها همیشه الکلی است؟

شما می توانید هم از نوشیدنی های الکلی و هم گاز دار و بدون محتوای آن استفاده کنید که با توجه به تنوع آن، موضوع نگران کننده ای نیست.

  • گولاش چیست؟

گولاش را می توان یک نوع غذای گوشتی محبوب در آلمان توصیف کرد که هرچند متعلق به این کشور نیست، اما غالب مردم به آن علاقمند هستند. شما می توانید این غذاها را در رستوران ها و اماکن مختلف نیز جستجو کرده و از آنها لذت ببرید. طرز تهیه این نوع از مواد غذایی شامل ورقه های نازکی از گوشت است.

  • رولادن چیست؟

یکی دیگر از غذاهای گوشتی در آلمان است که از گوشت قرمز تهیه می شود. شما می توانید از غذا با تکه های گوشت گاو استفاده کرده ولی می بایست زمان زیادی را برای تهیه آن درنظر بگیرید. این غذا نیز از محبوب ترین مواد خوراکی در این کشور است.

  • برخی دیگر از غذاهای خوشمزه آلمانی را نام ببرید.

از دیگر پیشنهادات می توان به اشنیتزل، لیبرکازه، مالتاشن، برتکارتوفن، کوونیگس برگر کلاپ نیز اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارند.

شما کاربران نیز می توانید در تکمیل این پست، پیشنهادات و غذاها یا نوشیدنی های آلمانی که بسیار جذاب و خوشمزه هستند را به ما معرفی کنید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

شانزده + 17 =

error: Content is protected !!
مشاوره در واتساپ